Fått önskningar..

om att skriva om just min jul och hur jag har det på julen. Så det tänkte jag göra nu. Min mamma är en pyntoman enligt mig, så hon pyntar alltid heeeela huset fullt med tomtar, även på de ställerna där dom inte ens syns. Tycker faktist det är kul att hon är just så, blir så mycket mer julkänsla då. Och så är hon jättenoga med att det ska vara skinande rent på julaftons morgon, så är uppe hela natten den 23:e bara för att städa och laga all mat! Vårat julbord består av det mesta som: köttbullar, prinskorv, janssons frestelse, potatisgratäng, lax, alla sorters sill, ägghalvor, vanlig potatis, julskinka och mycket mer! Vi brukar alltid äta hemmagjord risgrynsgröt på morgonen, men vörtbröd till. Sen kommer alla. Då kollar vi på Kalle Ankas jul som är ett måste! Utan det, ingen jul. Vid 5 brukar vi börja äta. Sedan vid 7-8 öppnas alla julklappar. Efter det sätter sig alla och spelar spel. Och sen får man vara uppe hur länge man vill. Det var min jul typ, själv tycker jag att man inte kunde ha någon bättre jul! Aja, den 25:e berättar jag vad jag fått i julklapp och så! Till sist vill jag vara säga God Jul alla mina läsare, önskar er en riktigt god jul och att ni får en grym dag imorn! GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0